Terug van een intense en emotionele reis - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Koffiebranderij Peeze - WaarBenJij.nu Terug van een intense en emotionele reis - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Koffiebranderij Peeze - WaarBenJij.nu

Terug van een intense en emotionele reis

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Koffiebranderij

05 December 2013 | Ethiopië, Addis Abeba

We zijn nu terug in Addis,na een reis die mij voor altijd veranderd heeft.
Op woensdag zijn we vertrokken naar Hari,Lalo Asabi en Homma.
We hebben gezien waar het project om draait de Cookstoves,waar ze gemaakt worden en wat het voor de mensen doet.
We hebben in Lalo Asabi gezien waar het eigenlijk omdraait,de mensen hebben niets,maar zijn zo vriendelijk en gastvrij en zijn zo blij als je bij ze bent.
Ze hebben werkelijk zo weinig en ze delen alles wat een pure gastvrijheid direct uit het hart.
Ik heb met eigen ogen gezien wat armoede is,een weduwe met twee kinderen waar de dieren in huis wonen en ons zij ons met open armen ontving.
Dit heeft mij zo aangegrepen dat ik mijn emoties niet meer onder controle had,en mijn tranen de vrije loop moest laten gaan.
Wat een rijkdom hebben die mensen in hun hart.
We hebben na ontvangst door de dorpsoudsten een traditioneel bereidde maaltijd gehad wat een belevenis.
We hebben de plantages gezien en wat een gebrek aan schaduwbomen met de kwaliteit van de bonen doet,we moeten hier echt met z,n allen hier iets aan doen.
Ik ben Mirjam,Pauline onze gids Abbeiy en de directeur Tadez zo dankbaar voor de mogelijkheid om met deze reis mee te mogen.
Het heeft echt diepe indruk op me gemaakt en echt veranderd.
Om nu te beleven waarom wij bij Peeze zo met duurzaamheid,mvo en fairtrade bezig zijn vervuld me met trots.
Ik ga nu nog 1dag zoveel mogelijk indrukken opdoen ,en dan weer naar Nederland.

• 05 December 2013 - 20:30

Paul Van Der Hulst: