Laatste dag - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Koffiebranderij Peeze - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Koffiebranderij Peeze - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: Timmo

Blijf op de hoogte en volg Koffiebranderij

22 Juni 2013 | Sri Lanka, Colombo

Zaterdagmorgen vroeg op om naar mijn afspraak te gaan met het 2e verpakkingsbedrijf. Rob is vannacht vertrokken naar Nederland en er niet bij. Zigzaggend door smalle straatjes in Colombo komen we stipt op tijd aan. Er wacht mijn een hele mooie welkomstceremonie met dans en muziek en een bijpassende bloemenkrans, beetje onwennig maar bijzondere ervaring...

Wat een geweldig bedrijf is dit en wat een superaardige eigenaar/directeur. We hadden direct een klik en veel overeenkomsten in bedrijfsfilosofie en manier van werken. Naast de thee ook gesproken over onze gezinnen, onze landen, foto's uitgewisseld etc. heel bijzonder.
Vanaf niets heeft hij en zijn vrouw een groot bedrijf opgebouwd in 17 jaar tijd. Rijen met verpakking,achines draaien en veel mensen die de thee inpakken. Geweldig om te zien wat je dus kunt betekenen door hier je thee te laten verpakken en niet de bulkthee te importeren. Hij geeft 110 mensen/gezinnen een inkomen en een betere toekomst voor hun kinderen. Het is een familiair bedrijf en ze zien hun bedrijf als hun Communitea, ik bedoel Community. Hij gebruikte zelf dit woord en is voor hun een manier van denken en leven. Een ondernemer die vanuit Sri Lanka de wereld overgaat, ik noemde hem zelfs de nieuwe Dilmah van Sri Lanka! Er is naast Dilmah nu geen ander theemerk van Sri Lanka, hij is er mee bezig. Hij geeft ook veel terug aan de mensen die voor hem werken.

Wat een mooie week met verschillende indrukken en ervaringen. Heel waardevol voor mij om in deze fase deze ervaring op te doen. Rob zijn missie is redelijk goed geslaagd, ik ben heel benieuwd hoe hij de vertaling van het materiaal, de indruk van het land, de geuren en kleuren gaat vertalen in ons theeconcept. Superspannend, maar ik heb er een zeer goed gevoel over. Dit is puur, authentiek en "real from origin".
Ik wist het al, maar nu weet ik het zeker, wij gaan onze ambitie met thee waarmaken en samenwerken met mooie partners uit dit mooie land. Peeze gaat thee de komende jaren echt op de kaart zetten!

Daarnaast gaan we met onze Foundation (en onze partner Foundations) een mooie bijdrage leveren, direct aan de mensen die het hier het hardst nodig hebben. Schoolmaterialen en betere huisvesting voor de allerarmsten zijn bijvoorbeeld hard nodig.

Morgenvroeg vertrek ik en zondagavond laat heerlijk weer thuis. Vanaf maandag kunnen jullie de uitgebreidere verhalen horen en alle foto's zien. Bedankt voor jullie interesse in het volgen van deze reis.

Groeten, Timmo



  • 22 Juni 2013 - 16:21

    Albert:

    Leuke verslagen van je reis,ik denk dat we een goede indruk hebben gekregen van Sri Lanka.
    Goede terugreis en tot maandag.

    Groeten,
    Albert

  • 22 Juni 2013 - 17:00

    Koffiebranderij Peeze:

    Dank je Albert,

    De vraag voor een echte theekist staat hier uit. Er is mij beloofd dat ze er een meesturen met een container thee..... Nu weet ik natuurlijk niet zeker wat die belofte nu hier betekent, maar ik heb vertrouwen en we wachten af.....

    Timmo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koffiebranderij

Koffie

Actief sinds 04 Nov. 2011
Verslag gelezen: 982
Totaal aantal bezoekers 51459

Voorgaande reizen:

06 Juni 2015 - 21 Juni 2015

Verkenningsreis Peru

15 November 2014 - 22 November 2014

Ethiopiëreis

05 Juli 2014 - 13 Juli 2014

Zuid-Afrika

29 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Verkenningsreis Theeproject Sri Lanka

06 Januari 2014 - 12 Januari 2014

1e dag Ethiopiëreis

04 Januari 2014 - 12 Januari 2014

Ethiopie 2014

01 December 2013 - 08 December 2013

Max Havelaar Ethiopiëreis

16 Juni 2013 - 23 Juni 2013

Theereis Sri Lanka

08 December 2012 - 16 December 2012

Koffiereis2012

06 Augustus 2012 - 12 Augustus 2012

Koffieproject Ethiopië

11 November 2011 - 24 November 2011

Koffiereis Sumatra

Landen bezocht: