Indrukken Jacco - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Koffiebranderij Peeze - WaarBenJij.nu Indrukken Jacco - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Koffiebranderij Peeze - WaarBenJij.nu

Indrukken Jacco

Door: Jacco

Blijf op de hoogte en volg Koffiebranderij

15 December 2012 | Ethiopië, Addis Abeba

Indrukken van Jacco
Bij aankomst keek ik mijn ogen uit wat een grote stad en wat een verkeer en veel mensen staken over de drukke wegen waar geen verkeerslichten en geen borden zijn en geen strepen op de weg al het verkeer raast links en rechts om je heen, een ding wat altijd werkt in de auto is de claxon die veel gebruikt wordt. Fietsen is hier zeer gevaarlijk vandaar dat je ze ook zeer weinig ziet , ook hier werd al veel armoe gezien mensen aan de auto smeken om geld mensen liggen s'avonds op straat te slapen onder een stuk karton zeer triest. Er rijden auto's en vrachtwagens rond die al meer dan 50 jaar oud zijn als er een vrachtwagen voor je rijdt kun je bijna niks meer zien zoveel rook komt er uit de uitlaat.Het zien van hoe het hele koffie proces loopt was zeer de moeite waard heb , Paul heeft voor het eerste keer koffie gekocht in de oorsprong.
Ook voor Jean van Efico was dit de eerste keer.
Ik heb dit bijzondere moment op foto vastgelegd. Met Paul nog een mandje met koffie naar boven getild ik zal je zeggen dat viel me zwaar tegen.Het koffie plukken was ook zeker geen makkelijke klus je moet toch heel wat plukken voor 1 kopje koffie.
Het meest aangrijpende vond ik dat we de voetbal schirts gingen verdelen ,er werden ongeveer 13 kindjes uitgekozen om in aan merking te komen voor een schirt toen ging het hek dicht en bleven ongeveer 50 kindjes achter het hek staan kijken hoe de schirts verdeeld werden toen moest ik toch wel even een traantje pikken.
Maar helaas kun je voor dit land niet genoeg spullen mee nemen om iedereen te helpen al zou ik dat graag willen
Verder zal ik tegen al mijn klanten vertellen hoe ze onze koffie met respect moeten waarderen.
Voor alsnog vind ik het zo mooi dat ik deze reis met Paul en Christel heb mogen maken.
Paul en Christel bedankt voor de gezellige week.
Mvg Jacco

  • 15 December 2012 - 20:55

    Evelien:

    Hoi, hoi,

    Fijn dat je het zo leuk hebt gevonden. Naar jouw verhaal ook zeer indrukwekkend. Enmkkmkan me dan ook helemaal voorstellen dat je toen een traantje moest wegpikken, met dit voetbalshirtjes. Kan me dat helemaal indenken. Nou ik hoop dat jullie een goede vlucht naar huis hebben. En morgen weer gezond en wel aankomen. Vind het nu ook wel weer lang zat geweest hoor. Maar kan me indenken dat jullie of wel langer willen blijven.

    Groetjes Evelien en Danique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

Koffiebranderij

Koffie

Actief sinds 04 Nov. 2011
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 51327

Voorgaande reizen:

06 Juni 2015 - 21 Juni 2015

Verkenningsreis Peru

15 November 2014 - 22 November 2014

Ethiopiëreis

05 Juli 2014 - 13 Juli 2014

Zuid-Afrika

29 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Verkenningsreis Theeproject Sri Lanka

06 Januari 2014 - 12 Januari 2014

1e dag Ethiopiëreis

04 Januari 2014 - 12 Januari 2014

Ethiopie 2014

01 December 2013 - 08 December 2013

Max Havelaar Ethiopiëreis

16 Juni 2013 - 23 Juni 2013

Theereis Sri Lanka

08 December 2012 - 16 December 2012

Koffiereis2012

06 Augustus 2012 - 12 Augustus 2012

Koffieproject Ethiopië

11 November 2011 - 24 November 2011

Koffiereis Sumatra

Landen bezocht: